יום רביעי, 5 בפברואר 2014

שבוע בגאורגיה פסח 27.03.13-01.04.13

סוף הטיול – לילה בטיביליסי- בדרך הבייתה

טביליסי נמצאת במזרח גאורגיה, משני צדי גדותיו של נהר הקורה, בגובה הנע בין 380 לבין 770 מטר מעל פני הים, ומשתרעת על שטחה בצורת אמפיתיאטרון, מוקפת הרים משלושה צדדים.
טיבילסי- ויקיפדיה




בית הכנסת הגדול של טביליסי
בית הכנסת הגדול בטביליסי גאורגיה שנקרא גם בית הכנסת של האחלציחלים, הוא אחד מחמישה עשר בתי כנסת שהיו בעיר והוא הגדול, המרכזי והמפואר שבהם. בית הכנסת נמצא ברחוב לסלידזה 43 בטביליסי.



שדרות רוסתוולי

השדרה נקראת על שמו של המשורר הגאורגי מימי הביניים שותא רוסתוולי. השדרה מתחילה בכיכר החירות ונמשכת לאורך 1.5 ק"מ, במקביל לנהר הקורה, לפני שהיא הופכת לרחוב קוסטבה (ע"ש מירב קוסטבה). המטרו של טביליסי עובר לאורך הרחוב.

בניין הפרלמנט הגאורגי



כיכר החירות



 ב-23 בנובמבר  2006   הוצב בכיכר מומנומנט החירות בדמות       גיאורגי  הקדוש  , הפטרון המגן    של  גאורגיה, הורג את הדרקון


מצוק מטחי - מצודת נריקלה 




פסל וחטנג גורגסלי שנמצא על צוק


גשר השלום

שמו הרשמי של המיזם הוא "גשר השלום" אך הציבור מכנה אותו "גשר האולווייז אולטרה", על שם התחבושות ההיגייניות שעיצוב הגשר הצליח לחקות.



גשר השלום הינו גשר להולכי רגל החוצה את נהר הקורה (Kura) ואורכו כ-150 מטר. הגשר עשוי ברזל וזכוכית בעיצוב מודרני ייחודי וצורתו מזכירה יצורים ימיים. כשעה וחצי לפני השקיעה נדלקות אלפי נורות LED שמקנות לגשר מראה נוצץ ומדהים











הגשר נחנך בקיץ 2010 במטרה להוסיף חדשנות ותחכום לעיר העתיקה האפורה, והוא עורר ויכוח רב בין התומכים בבנייתו ובין השמרנים אשר היו שמחים להשאיר את המצב כפי שהוא ולא לפגוע בקדושת המקום וברצף הנופי.


העומדים על הגשר יכולים לחזות בנוף פסטורלי של העיר העתיקה משני צידי הנהר. 




מגדל שידורי הטלוויזיה של טביליסי


טביליסי העתיקה

הרובע הישן של טביליסי העתיקה נתהווה במאה ה-19 לאחר הריסת העיר בשנת 1795 בידי השושלת הקג'ארית הפרסית בקרב קרצניסי. עם הפיכתה של ממלכת כארתלי-קאחתי למדינת חסות של האימפריה הרוסית השתנה מצב העיר והעיר נבנתה מחדש והורחבה תחת השלטון הרוסי. האדמיניסטרציה הרוסית התמקדה בפיתוח עיר מורדנית מחוץ לעיר העתיקה. המרכז ההיסטורי של העיר, העיר העתיקה, נבנה מחדש בידי אומנים מקומיים.

מרכז הרובע מאופיין במבנים מהמאה ה-5. במהלך שיקום העיר, באמצע המאה ה-19, הותירו המשפצים את מבנה הרחובות הפתלתל הקדום כולל הרחובות המרוצפים אבן.




בתי המגורים בעיר העתיקה הוא בסגנון המקומי שנקרא טביליסורי, של בתי לבנים ארוכים, השלובים זה בזה, וכוללים שניים עד שלושה מבנים יחד עם מרפסות עץ מרווחות, מעברים צרים, מדרגות חיצוניות וחצרות המשמשות גם כטרקלינים. בקיץ משמשות המרפסות כמרכז חיי המשפחה.






סוף