יום שני, 27 בינואר 2014

שבוע בגאורגיה פסח 27.03.13-01.04.13

בפסח (מרץ 2013) התארגנו כל החבורה או כפי שגיסי עמיר מכנה אותנו " חבורת הוואדי " לנסיעה לטיול ג'יפים בחו"ל, להבדיל מטיולי הג'יפים שאנחנו עורכים בארץ.  נוצר קשר עם דורי מטיולי דורון שארגן לנו טיול חורפי בלתי נשכח בגאורגיה.


טיול שהיו בו גשם וסופות שלגים ימי שמש יפים, נופים מדהימים, אוכל טוב ופגישות עם אנשים מעניינים.
וזה סיפור הטיול.




27.03.13- טיסה לטיביליסי דרך קייב ביקור לילי בקייב הקפואה 12- מעלות לאחר סופת שלגים.


משם טסנו לטיביליסי לינה קצרה והתרעננות במלון "וילה הוטל" מלון בוטיק שנמצא בחצר אחורית של שדרות רוסטבלי סמוך לפרלמנט הגאורגי, ובמרחק הליכה מכיכר החופש ובית האופרה.




 יום ראשון לטיול - 27.03.13
קבלת הרכבים ונסיעה מטיביליסי - הדרך הצבאית - קאזבגי.


הדרך הצבאית - אחת מדרכי הנוף היפות בגאורגיה. דרך עתיקה החוצה את הרי הקווקז הגבוה ונחשבת לשער בין אירופה לאסיה.
הדרך הצבאית הגאורגית הוזכרה על יד הגיאוגרף היווני סטרבון כבר במאה ה-1 לספירה ונקראה בזמנו " הדרך למעבר דריאל".
צבא האימפריה הרוסית סלל את הדרך הצבאית בתקופת המלחמה בין רוסיה לטורקיה ( 1768-1774 ). סלילת הדרך שבה נוסעים כיום הסתיימה בשנת 1810.
בשנת 1783 עם חתימת חוזה גאוגרייבסק הפכה גאורגיה למדינת חסות של רוסיה.













אגם ז'ינוואלי (Zhinvali ) - האגם נוצר במפגש נהר הארגאווי ויובלו עקב הקמת סכר בעל אותו שם לאורך נהר הארגאווי לצורך תחנת כוח.


















מצודת אנאנורי - ( ANANURI ) המצודה נבנתה במאה ה-17 והיא ממוקמת מעל קצהו הצפון מערבי של אגם ז'ינוואלי ומעל נהר ארגאווי - שער הכניסה לקווקז הגדול. המצודה הייתה בבעלות הדוכסים של ארגאווי ששלטו באיזור מהמאה ה-13 . המצודה מורכבת למעשה משתי מצודות אחת ישנה יותר. בני השולשלת קבורים בתחומי כנסיית הבתולה אחת משתי כנסיות הנמצאות במצודה שהיא גם הישנה יותר.


 גודאורי -  (Gudauri)  עיירת סקי בחלקה הצפוני הגבוה של הדרך הצבאית (2100מ') העיירה נחשבת לישוב הגבוה ביותר בדרך זו.


מעבר ג'בארי - ארבעה ק"מ אחרי העיירה גודאורי  נפתח בין ההרים מעבר שהנופים המתגלים ממנו הם מדהימים. שמו ניתן לו על שום הצלב שהקים פה במאה ה-11 המלך דוד  אחמאשנבלי (הבנאי). היום אפשר לראות כאן צלב אבן אדום שהקים גנרל טרמולוב במאה ה-19. עיקרו של המקום הוא בנופיו ההרריים המופלאים. בין ההרים רואים מרחוק את הנחלים הזורמים כמו חוטים של כסף. גובהו של המעבר הוא 2,677 מטרים, והוא מוביל אל רכס קאזבגי ואל הפסגה הגבוהה ביותר של גיאורגיה, הר קאזבק, המתנשא לגובה של 5,047 מטרים. המקום שופע מעיינות רבים, והמיוחד שבהם הוא ריבוי מחצבים במים. המים הנובעים צובעים את כל סביבתם בצבע חלודה עז.











העיירה סטפן/צמינדה- מוכרת יותר בשמה הרוסי - קאזבגי - העיירה קרויה ע"ש קאזיבק צ'ופקשוולי שהתגורר כאן מתחילת המאה ה-19. קאזבגי היה אחראי על המעבר בבקעה ועל גביית המיסים מעוברי אורח, בנו גבריאל המשיך את דרכו. בימי גבריאל פרצו מהומות והתושבים דרשו להסגיר לידיהם חיילים רוסיפ שהיו מוצבים במקום כדי להגן על הדרך הצבאית. גבריאל הגן על החיילים וכאות הוקרה קיבל מהרוסים דרגת גנרל ושם המקום שונה ע"ש אביו.






כנסיית השילוש הקדוש - צימנדה סמבה ( Tsminda sameba ) בנויה בגובה 2,200 מטר זוהי הכנסייה החשובה ביותר במחוז.  


  הר קאזבג- קזבק הינו אחד מההרים העיקריים של רכס הרי הקווקז, הממוקם בגאורגיה וחולש על העיר קזבגי, ליד הגבול עם צפון אוסטיה. ההר הוא השלישי בגובהו מבין הרי גאורגיה (אחרי ההרים שחארה וג'נגה) הגאורגים מכנים אותו "הר הקרחון" או "הר הקרח".


לינה בקאזבגי - מלון עם נוף מדהים
http://roomshotel.ge/ - Rooms Hotel Kazbegi





ולסיכום היום הראשון- התחיל במזג אויר חמים בארץ והפך לחורף מושלג בקייב ולנסיעה בדרך מרתקת תוך כדי סופת שלג.

והסתיימה בלינת לילה במקום מדהים. 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה