יום שני, 19 בינואר 2015

סיור בירושלים המזרחית - עם יד בן צבי




19.12.14


אכסניית בית פאולוס-מוזיאון דגמי קונרד שיק

אכסניית סנט פאולוס  
את הבנין תכנן האדריכל הגרמני היינריך רנרד (תכנן גם את ה"דורמציון") ובתכנית היו בית ספר לנערים ואכסנית צליינים. המבנה המרשים לא הוקם מכיוון שהמממנים – האגודה הפלסטינית-גרמנית, בנו באותו זמן את כנסית דורמציון, והכסף אזל ולכן מבנה "סנט פאולוס" צנוע בהרבה מהתכנון המקורי.
בחג הפסחא 10/4/1910 הושלם ונחנך הבניין — יחד עם כנסיית דורמציון ואכסניית אוגוסטה ויקטוריה , בנוכחות יורש העצר הגרמני פרידריך ומאות צליינים קתולים מגרמניה .
הבניין ניבנה בעושר רב — שיש איטלקי , עמודים מסותתים באמנות , קירות מצופים עץ , ריהוט עתיק ומסוגנן מגרמניה , תמונות ואוצרות אמנות שונים .
המקום הפך למרכזם של הגרמנים הקתולים בירושלים . כאמור , היו שם גם בית ספר קתולי לנערים וסמינריון למורים , ואף מוזיאון לטבע שארגן האב שמידט.  עם פרוץ מלחמת העולם הראשונה שימש הבניין אכסניה לצבא הגרמני . ובשנת 1916 שיכן בו הגנרל הגרמני קרס פון קרסנשטיין את מטה הדיוויזיה שלו .
בתחילת המנדט הבריטי השתמשו בו האנגלים כמרכז למשרדים ממשלתיים -משרד למושל האיזור ולקונסוליה האנגלית , ואחר כך שיכנו בו את מטה חיל האוויר הבריטי . כיום שוב נמצא הבניין בידי "האגורה הגרמנית לארץ הקודש" שיושב הראש שלה הוא הבישוף של קלן .

בבניין סלון מיוחד שנמצא בקומה שניה שבו שמורים חפצים ששרתו את הקיסר וילהלם השני בביקורו בירושלים בשנת 1898 
 בקומת המרתף של אכסניית סנט פאולוס ברחוב שכם מספר 2 במה שנקרא מוזיאון לארכיאולוגיה והיסטוריה ,ממוקם אוסף של דגמי מבנים שבנה הכומר אדריכל קונרד שיק כולל דגם העיר העתיקה ,כפי שהוא נראה במאה הראשונה לפני הספירה .



 


כדאי מאוד להעלות על גג הבניין ולצפות על שער שכם והעיר העתיקה


 
בתמונה שצולמה בשעת צהריים רואים את המתפללים יוצאים בהמוניהם  מהעיר העתיקה







סוף הסיור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה